Címkék: lélek, interjú, pszichológus, csernusimre

Csernus Imre: "Maga nem ismeri az én arcomat"

Dobos Gréta
2010. I február I 16.

297 komment Betűméret növelés Betűméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Csernus Imréről rengeteg mindent elmondtak már, amivel lehet egyetérteni és vitatkozni is. Nyilván ezt sem osztja majd mindenki, de nekünk úgy tűnik: az alábbi interjúban egyszerűen egy elszánt és céltudatos pszichológus beszél egyéni boldogságról, megalkuvásról, függőségről és arról, hogy miért nem mosolygunk.


hirdetés


Nem flegma, és nem kiabál. De konfrontálódni sem rest, ha úgy hozza éppen a beszédhelyzet - és az interjú során volt, hogy úgy hozta. Aztán másfél óra után mégis úgy álltunk fel az asztaltól, hogy elmondhatjuk: nem az atyaúristennel, nem az élet császárával diskuráltunk, hanem dr. Csernus Imrével, akire bár a pökhenditől az agresszív hangemberig már millió címkét ráaggattak, mi egy kifejezetten szimpatikus, elszánt orvossal beszélgettünk. Mostanában épp vívni tanul: azt mondja, testhezálló, mert hatalmas koncentrációt igényel, ruganyos izomzattal vértez fel, és a testet meg a lelket is megacélozza. És egy újabb kihívás az életében.

hirdetés

hirdetés

      
Női Lapozó: Nem új keletű, hogy sportolókkal foglalkozik, de miért a vívók? Felkérték?
Csernus Imre: Igen, a Vívószövetség kért fel, hogy készítsem fel a női és a férfi párbajtőröző csapatot a londoni olimpiára.

Nem külön szakma ez, sportpszichológusnak lenni?
- Létezik sportpszichológia, de én nem látok lényegi különbséget. Hétköznapi emberek, hétköznapi problémákkal, rendezetlen belső ügyekkel, de mindez egy élsportoló esetében komoly kihatással van a teljesítményére. Nagyon szeretem csinálni. A lányoknál, ahonnan többen is elmentek, újra kell építeni az egész csapatot, ez nagy feladat, a fiúknál a csapat nagyon erős, de van még meló bőven, szóval alakul. Szerencsére jó sok időnk van.

Itt látványosabb, gyorsabb sikerekkel dolgozik, mint amikor drogosokkal foglalkozott?
- Nem feltétlenül. Ott is megvoltak az azonnali sikerek, de ott hosszmetszetileg dőltek el a dolgok sokszor. Rájöttem arra, hogy a drogosokkal való munka hozzásegített ahhoz, hogy nagyon gyorsan elsajátítsam vagy beletanuljak - akár a saját bőrömön is -, hogy hogyan lehet ezeket a játszmákat visszaverni, és kezelni. Az emberi játszmák használatában ők a cápák az emberek között. Csúcsra járatva használják ezeket. A hétköznapi ember egy narkós gondolkodásához és gyorsaságához képest kishal.


Csernus Imre

Nemrég ismét lángra kapott a drogtéma itthon, nagyon belehúztak a civilek. Nem olvastam akkor magától nyilatkozatot, de érdekel: rendszerszinten hogyan vélekedik? Van-e olyan szabályozás, amelyikkel szimpatizál, vagy amelyik maga szerint érdemben elindíthatna valamit?

- Nem vagyok se politikus, se önkormányzati dolgozó, de én hosszmetszetileg gondolkodnék. Óvodáskorú gyerekek tanrendjébe már be kéne iktatni a mentálhigiéné okítását, és következetesen végigvinni, az általánosba és később is. Rengeteg iskolába hívnak a mai napig, sokat beszélgetek gyerekekkel, többek között párkapcsolatról, a párkapcsolat kialakulásáról, önismeretről, önbizalomról, és óriási hiányosságokat tapasztalok. Vagy nézzük meg nagyító alatt a családokat: ha egy családban egy szuperszenzitív gyerek folyamatosan hazugságokba botlik és csak álszentséget lát maga körül, ha nem érzi magát biztonságban, a belső feszültségeit előbb-utóbb a saját eszköztárával fogja megoldani. És ha ebben ott a narkó, akkor abba az irányba indul el. Sose felejtse el: mindez csak a tünete valaminek - ha csak a drogosokra koncentrálunk, az a társadalom icipici szegmense csak. A függőségek jóval szélesebb spektrumát kell nagyító alá venni: alkoholizmus, játékszenvedély, vásárlás- és munkafüggőség, társfüggőség. Szembe kell nézni ezekkel a problémákkal, más megoldást nem nagyon látok. Tessék, nézzen csak körül, ez a mosolytalan emberek országa.

Maga is mosolytalan ember.
- Ez nem igaz.

Szerintem igaz.
- Nem. Maga téved.

Akkor úgy fogalmazok, hogy a média Csernus-képe nekem ilyen.
- Öt évvel ezelőtti dolgokra gondol? Maga nem ismeri az én arcomat. Ha a helyzet nem indokolja, nem mosolygok. Most dolgozom, maga is. Ha nyilatkozom, vagy ha előadást tartok, amelyre beül négyszáz ember, és elkezdem feszegetni, mi a párkapcsolat vagy a hűség, akkor azért jönnek el, mert az emberek zömének nagyon komoly problémái vannak ezekkel, és kezdenek rájönni, hogy hiteltelen mintákat mutatnak a gyerekeiknek. Egészen más szituáció.



Jó, menjünk máshonnan. A könyveiben sokszor emleget "boldogságot" vagy beszél ennek a hiányáról. Anélkül, hogy bonyolult definíciós kísérletekbe bocsátkoznánk, mit ért boldogságon?

- A boldogság a belső béke következménye. Belső béke akkor van az emberben, ha az élet különböző területein szétnézve ki meri mondani magáról, hogy a félelmek nem fognak győzni felette - és nem is győznek. A félelmek legyőzése jelenti az ember életében a sikerélmény egyik legnagyobb lehetőségét. Amikor nem félünk, mert nincs mitől félnünk.

Rendben, de amikor mosolytalanságot, pesszimizmust kérünk számon itthon, nem vagyunk egy kicsit naivak?
- Egyrészt: nem kérünk számon semmit, erről szó sincs, ilyet ne állítson. Másrészt pedig: nem, nem vagyunk naivak. A mosolytalan országot nem én fogalmaztam meg. Hallgassa meg a hazánkba járó külföldiek véleményét, én egy időben sokat foglalkoztam ezzel. Mindenki el van ájulva, hogy az ország gyönyörű, Budapest fantasztikus, de az emberek… az kész katasztrófa. Magam se láttam rá erre sokáig - amikor a Lipóton dolgoztam, elég puritán életet éltem, sokszor szinte fogalmam sem volt, mi van odakint. Aztán elkezdtek érdekelni ezek a folyamatok, tudatosan kezdtem el figyelni rájuk, és be kellett látnom: ez az ország a búval baszott emberek országa. Én nem kérem számon senkin ezt - megtanultam, hogy tiszteletben kell tartani bizonyos dolgokat. Mindenki úgy cseszi el az életét, ahogy jónak látja. Akik felkeresnek engem, azoknak is csak opciókat ajánlok, onnantól mindenkinek a saját felelőssége, hogy lép-e vagy sem. Ott vannak például a szülőkkel való konfliktusok, szinte minden vagy minden második ember málhája: el kell dönteni, hogy az illető azzal, hogy homokba dugja a fejét, és például megalkuszik egy párkapcsolatban, akarja-e pepitában követni az anyai mintát vagy sem. Ha igen, akkor nincs dolgunk egymással, ha nem, akkor el kell kezdeni dolgozni ezzel.



Maga szerint mindenki elbírja, ha kirántják alóla az élethazugságait? Úgy értem, hogy nincs olyan, hogy az a rengeteg játszmázás és megalkuvás, amelyekre annyiszor utal, tulajdonképpen az életben maradást segítik, ne adj isten néha a "boldogsághoz" is előbb érünk el általuk?

- Hol van megírva az, hogy mindenkinek boldognak kell lenni? Azt gondolja, én nem látom, hogy rengeteg ember lúzerként fogja leélni az életét? Vagy gondolja, hogy az a tény, hogy a magyar nők és férfiak igen jelentős része nem meri kihúzni magát, az nekem baj? Ez a tiszteletben tartás, amiről az előbb beszéltem: elfogadom, hogy a másik ember ilyen életet él. Az ő élete. Csakhogy vannak ennek nagyon súlyos következményei. Aki érzelmi szempontból nem mer felnőni, az ne akarja az érzelmi felnőttek boldogságát, mert nem jár. Boldog pillanatai mindenkinek lehetnek, de ami ennél több, azért kőkeményen meg kell dolgozni. Persze, vannak, akik nem mernek, nem is akarnak változtatni - hogy ez szükségszerűen rossz-e? Nézze, elveszítődik az emberi tartás, kialakul a szolgaszerep, a csicskaság. Mindenki maga döntsön arról, hogy ez tényleg boldoggá teszi-e. Vagy beszéljünk a tiszteletről: mindenki vágyik rá, de mindenki csak annyit kap, amennyit önmagának ad.

Miért fordult az utóbbi években ennyire erősen a párkapcsolatok, a férfi-nő téma felé?
- Egyre többen kezdtek megkeresni ilyen típusú problémákkal. És nagyon érdekelt. Gyakorlatilag kénytelen voltam elkezdeni foglalkozni ezekkel a konfliktusokkal, mert egyre többen és többen jöttek. És nagyon durva törvényszerűségekre jöttem rá. Meg mert új kihívás, új feladat volt. Rengeteg mindent csinálok, megtanultam, hogy komoly sikerélmény mindig abból fakad, ha az ember mer dolgokba belevágni.



Olvasva a könyveit és hallgatva a nyilatkozatait, azt is mondhatnám, és ne értsen félre kérem, hogy tulajdonképpen közhelyes. Hogy semmi újat nem mond. Maga szerint mitől sikerült mégis ennyire központivá vagy érdekessé tenni ezeket a kérdéseket? Hogy maga mondja ki?

- Azt gondolom, hogy ezek a lehetőségek mindenkinek adottak voltak - miért nem mondták ki? Tudja, a belső békét elérni, úgy, hogy sem a racionális, sem az emocionális álmainkat nem adjuk fel, kegyetlen munka minden egyes nap. Ráadásul úgy, hogy az ember nemcsak a lelkét meg az elméjét csiszolgatja, de még mondjuk a testére is odafigyel. Brutális meló. Ugyanígy: párkapcsolatot kialakítani vagy fenntartani - hatalmas energiák, óriási tudatos befektetés. Azért nem mernek erről beszélni, mert először önmagával kell mindenkinek elszámolnia, és olyankor többnyire kiderül, hogy odabent fals dolgok vannak, sok a takargatnivaló. Azt hiszem, általában ezért kerülik a kommunikációt ezekről a kérdésekről. És mert fájdalmat jelent. Ma Magyarországon az emberek zöme, sőt a nyugati fogyasztói társadalom menekül a fájdalom elől. Meghal valaki? Súlyos betegség a családban? Tragikus baleset? Csak minél előbb szabaduljunk meg az érzéstől, csak ne kelljen szembenézni vele. Elsápadunk. Közhely? Naná. Tudja a közhely adott pillanatban, jókor használva a legnagyobb igazság.

De nem hiányzik még egy kis rés a megértéshez? Ennyi, hogy gyávák vagyunk?
- Szégyen a futás, de hasznos - ez nagyon ritkán ugyan, de előfordul, van ilyen. Azonban a gyávaságot én döntően az érzelmeink ki nem mondására használom. Látott már maga haldoklást? Mindannyian meg fogunk halni, ez tény. Még a Lipóton dolgozva kezdtem el megfigyelni kétféle halálnemet. Az emberek zöme tömény brutalitással hal meg. Emlékszem például egy emberre, aki a haláltusájában letörte a körmeit, annyira rettegett. De láttam egy egészen pici szegmenst is, akik derűvel haltak meg, ugyanabban. Elkezdtem nem érteni, pedig nyilvánvaló. Az adott pillanatban mindenki pontosan tudja, hogy meg fog halni - függetlenül attól, hogy mit mutat vagy mond, vagy hogy mit mondanak neki. Szóval gondoljon egy olyan emberre, aki egész életében kerülte a konfliktusokat, nehogy másokat megbántson, mert jobb a békesség. Ez egy sablonszöveg, ami az emberi gyávaságra utal mindig, bármilyen bújtatottan is. Ha valaki folyamatosan kerülte a konfliktusokat, akkor egy csomó élethelyzettel kapcsolatban marad egy elégedetlenségi érzése, és egy "mi lett volna akkor, ha" típusú hiányérzet. Képzelje el ezt a sakk-matt helyzetet: biztosan tudom, hogy meg fogok halni, most már nincs több időm, ezt realizálom, de közben gyötörnek ezek a kérdések. Képzelje csak el ezt a poklot. Nem elég, hogy haldoklom, de még ott van bennem a pokol, hogy soha nem fogom megtudni, hogy mi lett volna a másik úton, és nem tudok ezzel elszámolni.



Ön szerint meg tudunk úgy halni, hogy nincsenek kérdések, elszalasztott lehetőségek?
- Nézze, az Ön élete miből áll jelenleg? Ebből a pillanatból, és hogy ezt a pillanatot hogyan fogja megcsinálni. Mennyit vagyunk fent egy nap? Számolja ki, hogy ebből mennyit töltünk munkával, és mennyit olyan érzések ventillálásával, megélésével, amelyek irgalmatlan fontosak. Kiderül, hogy ezek az idősávok egyre inkább szűkülnek. Amikor teszem a dolgomat, akkor nem gondolkodom önmagamon. Hogy mi az egész élet? Tudja, miből áll most az én életem? Ebből a pillanatból - hogy ezt jól megéljem. Vannak tervek és célok, de ezek akkor fognak megvalósulni, hogyha én nap mint nap megteszek mindent.

Maga elégedett?
- Igen, elégedett vagyok. Mindennap elégek. Leteszem a fejem, és öt másodperc múlva alszom. Nincs forgolódás, nincs lelkiismeret-furdalásom. De ez hosszú fejlődés eredménye. Jól érzem magam az életemben, és igen, büszke vagyok arra, amit eddig elértem.

 

Fordulnál hozzá a problémáddal?

 

 

Ajánljuk még:
Legolvasottabb cikkek:
Értékeld a cikket:  Szavazat

A hozzászóláshoz be kell lépned. Amennyiben regisztrálni szeretnél, megteheted itt!

     



Összes komment megtekintése! (297)

Az utolsó 20 komment:

Zsuzsi79 I 2010. 03. 10. 18:29

297

Sziasztok! Amúgy sokan valóban \"csak\" az agresszív, mérges arcát látják Csernus Imrének. De Ő \"csak\" éppen azt az arcát veszi elő, ami éppen, az adott helyzetben szükséges. Ha megfigyelitek van olyan, amikor kedvesen, és szelíden szól a pácienseihez. Ezek olyan emberek, akik már tudnak, látnak, képesek a változásra, felismerik magukat, a lehetőségeiket, stb. Ha haragos, vagy agresszív, akkor az azért van mert mondjuk egy olyan szinten makacs, merev, vak emberrel beszélget, akit nem lehet máshogyan kibillenteni a merevségéből, makacsságából stb. És általában ezt, az \"agresszív\" az arcát mutatja, mivel sokkal több a merev ember, az olyan, aki nem akar változtatni magán; mint az olyan, aki boldog akar lenni, és van benne némi rugalmasság a változásra. Aki merev, és nem lát \"mélyebbre\", az valószínűleg csak egyetlen arcát fogja látni Csernus Imrének... Én látom a többit is, és köszönöm, hogy segített nekem abban (persze nem közvetlen), hogy én is lássam a sajátomat :-) Zs.

Tea I 2010. 03. 06. 10:32

296

Nem vagyok benne 100-as, hogy itt tényleg Csernus válaszolt-e, de én könnyesre röhögtem magam!:) http://poenbomba.multiply.com/reviews/item/184

nyuszicsibe I 2010. 03. 05. 20:51

295

Több könyvét olvastam már Csernus doktornak! Bevallom őszintén,a Nő címü könyvét párszor dühösen félretettem! Megdöbbentett a sorok között rejlő igazság-róllunk nőkről! Ha őszintén magunkba..és egymásra nézünk bizony van ebben igazság! Bennünk van-mivé válunk, mit látunk,mit tudunk magunkból előcsalni?! A belső békéért az elégedettségért mindenkinek magával kell megharcolnia! A kérdés az:-Van e elég bátorságunk az élethez? Tudunk e egyenes háttal járni? Mások szemébe nyíltan belenézni?Értékelni ami szép és jó?Tudjuk e mi nekünk a jó? Ugye kevesen vagyunk még? Ha csak néhány ember több lesz Csernus doktor gondolataitól....MÁR MEGÉRTE!! Nekünk is...és neki is!! A magam nevében csak ennyit mondanék:-Köszönöm!

Zsuzsi79 I 2010. 02. 26. 15:28

294

\"Én én vagyok. Nincs a világon még egy ugyanilyen ember. Egyes részleteket tekintve sokan hasonlítanak hozzám, de egészében véve senki. Ennélfogva bármit teszek, azt magamnak tulajdoníthatom, hiszen én magam választottam. Én rendelkezem mindenemmel – a testemmel és annak minden mozdulatával; az elmémmel, valamennyi gondolatommal és ötletemmel; a szememmel és a képekkel, melyeket észrevesz; az érzéseimmel, legyen bár az harag, öröm, csüggedés, szeretet, csalódottság, vagy izgalom; a számmal és minden szóval, ami elhagyja, akár udvarias, akár durva, kedves, helyénvaló vagy sem; a hangommal, legyen az hangos vagy kellemes; minden cselekedetemmel, függetlenül attól, hogy saját magamra vagy másokra irányul. Magam birtoklom a képzeletemet, az álmaimat, reményeimet és félelmeimet. Az enyémek győzelmeim és sikereim, kudarcaim és balfogásaim. Mivel a magam ura vagyok, tökéletesen megismerhetem magamat. Ezáltal minden részemhez bensőséges szeretet és barátság fűzhet. Minden porcikámat érdekeimnek megfelelően használhatom. Tudom, hogy akadnak bennem érthetetlen vagy számomra még ismeretlen vonások, de amíg barátsággal és szeretettel viszonyulok magamhoz, addig bátran és bizakodva kereshetem a rejtélyek megoldását és önmagam jobb megértésének lehetőségeit. Akármilyennek tűnök, bármit mondok vagy teszek, gondolok vagy érzek egy adott pillanatban, az mind-mind én vagyok. Bármely időpontban hitelesen képviselem saját magamat. Ha később visszagondolok arra, milyennek mutatkoztam, szavaimra, cselekedeteimre, eszméimre és indulataimra, talán ez vagy az tőlem idegennek tetszik majd. Akkor elvethetem azt, ami nem hozzám való, megtarthatom azt, amit lényemhez megfelelőnek bizonyult, és kitalálhatok valami újat ahelyett, amitől elfordultam. Érzékeim és képességeim segítségével megállhatom a helyemet, közel kerülhetek másokhoz, eredményeket érhetek el, értelmet és rendszert vihetek az engem körülvevő személyek és dolgok tömegébe. Bírok magammal, tehát irányíthatom magamat. Én én vagyok, és így vagyok jó.\" (Virginia Satir) :-) Ezt most olvastam... :-)

Zsuzsi79 I 2010. 02. 25. 20:56

293

lajosné, bocsi ezt neked szántam: \"Álmomban két macska voltam, és játszottam egymással\" - igen, ez egy kicsit \"egyszerűbb\" válasz a kérdéseidre... :-) Zsuzsi

violinflower I 2010. 02. 25. 18:05

292

Igen, van aki ezt szereti és addig nekem sincsen gondom vele, amíg meg nem hallom a hangját ezzel a stílusával, mert akkor biztos megutálnám végleg, mint személyt!

Máté666 I 2010. 02. 25. 17:39

291

Van, aki elviseli ezt a stílust, és van, aki nem. Velem ne beszéljen senki ilyen hangnemben, mint amit ez az ember megenged magának. Az más kérdés, hogy mondhat okos dolgokat.

Bona I 2010. 02. 25. 17:26

290

Csernus amúgy egy elég jószándékú embernek látszik, azzal nincs is problémám.

violinflower I 2010. 02. 25. 17:24

289

Bona Biztos igazad van és hidd el, hogy a Csernus stílusa azért ilyen, mert az országgal baj van és mivel baj van ezért az emberek is érzékeneóyebbek és csak így tudnak reagálni erre!! Csernus azért teszi így, mert tehetné másképpen is, de azért teszi így, mert az embereket fel akarja rázni!!! Nos, mondok én is egy pédát arra, hogy miért \"hülyék\" az ember többsége ebben az országban: Tudod volt vagy van az a Szlovák- Magyar gyűlöleti ügy, hogy a hazátlan és a történelmileg nálunk jóval senkibb népség, hogy tudott olyanokat mondani ránk, amikor ők elvittek tőlünk egy jó nagy részt anno. Sajnos ezt sokan nem tudják, hogy nem ők vitték el tőlönk azt, amit ma Felvidéknek nevezünk. Namármost, ugye gyűlölet így vagy úgy a magyarok vagyis mi folyton csak köpködjük, anyázzuk őket vissza, ahelyett, hogy magunkkal foglalkoznánk, magunk országügyeit, környezeteit tennénk jobbá ... miközben a Szlovákok már most azon az úton vannak, hogy jobb helyzetben lesznek, mint mi (mert már eurójuk is van) aztán mi meg majd nézhetünk nagyokat!!! talán ezen kéne elgondolkodnunk és elkezdeni itthon rendet rakni ... a magyar fejekben is ...

Bona I 2010. 02. 25. 17:08

288

Biztos jót akar Csernus, de ez a stílus nagyon nem tetszik. Sajnos teljesen elözönlötte M.o.-t a közönségesség. Én pl. hiányolom azokat a férfiakat, akik úriemberként tudnak viselkedni. Egyre kevesebben vannak.

violinflower I 2010. 02. 25. 17:06

287

Bona Igen, én voltam az, aki akkor írt ilyet, mert ez csakis velem történt meg. Nem tehetek róla, de ezt válaszolta nekem meg akkor ... és szerintem sem lehet, de mit lehet tenni? Ő ilyen, és direkt, mert észhez akarja téríteni az itteni embereket, de ahelyett, hogy elgondolkodnának, inkább támadják ... és zet teszem én is részben, de csak a nekem szánt irománya miatt, amúgy meg igaza van sok mindenben nagyon ... de abban nem igazán, ahogy a nőkről írt a Nő c. könyvében. Ehhez is tudnék rengeteg tapsztalatot, észrevételt és cáfolatot hozzáfűzni ...

violinflower I 2010. 02. 25. 17:02

286

A helyesírásomért külön kérek elnézést ... ép rohanok ...

Bona I 2010. 02. 25. 17:02

285

Violinflower, ez egy nagyon közönséges válasz volt (mintha valaki írt volna róla hasonlót régebben). Szerintem nem mindegy, hogy a nemi szervekről milyen módon beszélünk. Ha közönségesen, az egy alacsony szintre viszi az egész férfi-nő kapcsolatot.

violinflower I 2010. 02. 25. 17:00

284

... és tényleg búval baszott emberek teli országa, amosolytalanok országa, a depressziósokkal teli országa ... mondom, hogy nem velem van a baj!! :) Én is nap mint nap azzal szemesülök, hogy nem mosolyognak az emberek, vagy alig. A legtöbben fekete, sötét ruhákban járkálnak ... Kimegyek a hugomhoz Hamburgba, ott mondjárt más, mások az emberek, kicsit vidámabbak, színesebbek, pedig az egy világgazdasági lista élén álló város!! De ez van Bécsben, Ausztriában is ... ... és, hogy itt miért ven ez? Mert mi, mint nép rengetegszer át voltunk baszva így-megy úgy a kormány miatt, és érzük, hogy nem elég az, hogy csak a mi kis nehezene fenntartott othonunkban mosolyogjunk, vagy vidámak legyünk ... kívül tágasabban szürkébb minden és ez nyomaszt minket de nagyon! Én ezért húzok el innen évente minimum 3 hónapra, hogy feltöltődjek egy másik, de színesebb mosolyországban ... és a barátok és ismerősök ezért neveznek engem mosolybogyónak :)

lajosné I 2010. 02. 25. 16:58

283

Violinflower, És? Nem volt igaza? Személyre szabott választ kaptál...

violinflower I 2010. 02. 25. 16:39

282

Csernusról az a véleményem, hogy egy nagyképű, öntelt, okoskodó, kissé zavart ember, aki az írásaival mutatja azt, hogy ő mennyire egy zsenialista, csak mert dr. titulusa van és olyan kapcsolatai, akik által publikálhatta magát olyannak, amilyen. Most leírom, hogy miért gondolom ezt!: Szóval. Egy hivatalos e-mail címén, ami tényleg az ővé, írtam neki egyzser vagy majd 2x A4-es oldalnyi levelet, apró betűkkel, hogy azért ne tünjön olyan soknak ... szóval írtam neki az akkori én kis lelki és szexuális problámáról, mint NŐ. Nem telt bele 2 nap, a rengeteg infóra, csak egy fél sort kaptam, idézem. \"Lássa be, ez pina sorsa. Magáévá teszik, majd eldobják, majd jön helyette másik.\" Nos, ugyen én nem háborodtam fel ezen, ugyanis rádöbbentem, hogy részben igaza is volt. Tényleg nem kellett megmegyaráznia semmit ... Azóta másképpen szemlélem a világot ez esetben, szókimondóbb, válogatósabb vagyok, de ugyanakkor nyotottabb lettem bizonyos dolgokban.

Zsuzsi79 I 2010. 02. 25. 15:40

281

Szia énén! \"Álmomban két macska voltam, és játszottam egymással\" - igen, ez egy kicsit \"egyszerűbb\" válasz a kérdéseidre... :-) Zsuzsi

munin I 2010. 02. 25. 14:42

280

Mi van énén? Te vagy Csernus? : ))

lajosné I 2010. 02. 25. 14:42

279

zsuzsi, \"Ami meg azért jó, mert nem csak egy ember él a földön egymás mellett,\" Ez már nagy igazság! \"Álmomban két macska voltam, és játszottam egymással\" Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni... :)))

Zsuzsi79 I 2010. 02. 25. 14:07

278

Szia énén! Igen, érdemes az önismeret és mások ismerete, mert: azért élnünk, hogy boldogok legyünk, és hogy fejlődjünk. Viszont életünk során sok akadályba ütközünk, ami a boldogságot befolyásolja, így ezeknek az akadályoknak a kikerülése/leküzdése érdekében jó, ha megismerjünk önmagunkat. És ha már ismerjük magunkat, akkor másokat is megismerhetünk. Ami meg azért jó, mert nem csak egy ember él a földön egymás mellett, hanem rengeteg, akik érzésekkel, és értelemmel rendelkeznek, és akik szintén arra születtek, hogy boldogok legyenek. :-) Zsuzsi


Hirdetés
Belépés

hirdetés



Hírlevél
Friss kommentek

Leteszteltük: Mit bír a körömlakkod?

Gizi mi az a japán manikűr?...

pgreta || 2010 || Sze || 03.

Új étkezési zavar: orthorexia

még annyi, hogy kis unokaöcsém azt mondta egysz...

dr.tündibündi || 2010 || Sze || 03.

Új étkezési zavar: orthorexia

Greta :) Ha valaki sokat nézi a lifetv-t szerinte...

Lucgizi || 2010 || Sze || 03.

Legforróbb téma
Legfrissebb cikkek
Szavazás
Ajánlat

 

 

Receptajánló