Címkék: munka, pénz, bkv, ellenőr, tömegközlekedés

"A BKV-ellenőrt sokszor még a buszsofőrök is lenézik"

Női Lapozó
2009. I november I 17.

23 komment Betűméret növelés Betűméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Vannak érdekesnek látszó, de népszerűtlen foglalkozások, amelyekről keveset tudunk még akkor is, ha képviselőikkel naponta találkozunk az utcán. Egy anonimitását kérő, leköszönt ellenőrrel beszélgettünk a munkáról. A legnagyobb jóindulattal.


hirdetés


Női Lapozó: - Hogy lesz valakiből BKV-ellenőr?
A volt ellenőr: - Ide senki sem úgy jön, hogy ellenőr akar lenni, legtöbben egy átmeneti állapotnak tekintik, aztán néhány hónap alatt továbbállnak. Ez a jellemzőbb, de mondjuk, nem egy olyan ellenőrt ismerek, aki évtizedek óta ezt csinálja, és valószínűleg innen is fog nyugdíjban menni. Bármilyen meglepő minden ellenőrnek van érettségije, szóval ez kell hozzá. Van egy pszichológiai alkalmassági, de ennek szerintem nem sok értelme van, és van egy tanfolyam, aminek során megtanuljuk, hogy milyen rendszerben, hogyan kell dolgozni. Egyszer valaki azt mondta, hogy néhány évvel ezelőtt úgy vettek fel embereket, hogy ha volt az illetőnek be nem fizetett büntetése, akkor azt kötelező volt a munka megkezdése előtt kifizetni. Ez szerintem vicces. Egyébként időben megkapod a fizetést, be vagy jelentve, és bármikor elmehetsz táppénzre, ha kivagy. Egyszer én is besokalltam, akkor majdnem abba is hagytam, de aztán egy ideig még húztam. Szerencsére már van más munkám.

hirdetés

hirdetés


Fontos rész jut az ellenőröknek a BKV-gépezetben, hisz önök az első számú "behajtók", akiknek konfrontálódni kell az utasokkal. Kapnak a cégtől megbecsülést?
- Azt kell, hogy mondjam, sem anyagilag, sem erkölcsileg, illetve van egy réteg, akik jobban járnak. A metrósok és - szakzsargonnal - a felszínesek között nagy különbségek vannak - nem az utóbbi javára. A metrósok mintha egy kaszttal feljebb lennének, több pénzt és több szabadságot kapnak, pedig a felszíneseké a nehezebb munka. Ott nincs kamera, biztonsági őr, aki megvéd, ha baj van, és nincs WC sem. A fent dolgozók maximum valamelyik melegedőbe húzódhatnak be. A metróban ellenőrzőknek nem kell annyit kommunikálni, házhoz jön az utas a cső végén. Sokkal rosszabb és veszélyesebb a felszínen dolgozni. Miért kapnak nagyobb megbecsülést? Gondolom, ez azért van, mert a metróban kevesebben lógnak, ezért ők több pénzt tudnak behozni.



Ezek szerint teljesítmény alapján kapják a fizetésüket?

- Hivatalosan ez egy mondat erejéig sem szerepel a munkaköri leírásunkban, de valahogy mégis ez alapján mérnek minket, ami szerintem jogszerűtlen. Ez annyit tesz, hogy mondjuk egy év alatt x összegű általad felírt büntetésből keletkezett pénznek kell beérkeznie, holott a büntetés után én már nem tudok befolyással lenni az utasra, nem tudok szólni neki, hogy ugyan már, fizesse be azt a csekket. Ha összejön, amennyinek össze kell jönnie, az nem jár fizetésemeléssel, de legalább nem fognak lelki terrornak kitenni.

Ez mit jelent? Behívnak raportra?
- Igen, vannak negyedéves "értékelések", és van egy könyvecske, amiben benne van elvileg, hogy mennyi ember fizette be a büntetést abból, amit állítólag én állítottam ki. Ez többnyire közel sem fedi a valóságot. Például nem egy olyan illetőt ismerek, aki nem is dolgozott két hónapig, és érdekes, akkor is gyönyörű teljesítményt hozott. Más meg hiába feszül meg, nem tud egy középszintet nyújtani. Régebben előfordult, hogy az alacsony teljesítmény miatt megváltak dolgozótól, de már tisztában van a cég azzal, hogy ezt nem teheti meg. Hiába írok fel kismillió embert, ha egyszer nem fizetik be a büntetést. A behajtás már nem mi felelősségünk.



Milyen rendszerben folyik a munka?

- Nem tudjuk előre, hogy aznap melyik járatra megyünk, ez akkor, indulás előtt a központban dől el. Innen indulunk, és ide is kell visszamenni a meló után. Több műszak is van, és általában nem egyedül, hanem kisebb-nagyobb csoportokban indulunk el dolgozni. Ez azért jó, mert ha inzultus ér, vagy nagyobb konfliktushelyzet adódik, akkor utána kibeszéljük, viccet csinálunk belőle. Sosem szabad senkit komolyan venni.

Milyenek a kollégák?
- Nekem nem voltak állandó társaim, folyamatosan változtak körülöttem a kollégák, úgyhogy eléggé ismerem az embereket. Azt vettem észre, hogy egyre több fiatal van, de szerencsére nem maradnak sokáig. Nem mintha engem zavartak volna, de érdekesebb dolgok is vannak a világon. Szerettem a kollégáimat, de szerintem sokkal jobban kellene szűrni az embereket, mert vannak hataloméhes, agresszív ellenőrök, akik azt élvezik, ha az utasok felett hatalmaskodhatnak, és nem mellesleg a saját zsebükre dolgoznak, pedig minket is szoktak ellenőrizni. Nem karitatív tevékenységet folytatunk, hanem végül is szó szerint piszkálgatjuk őket, ezért nyugodt, kiegyensúlyozott emberekre lenne szükség. Időnként tartanak konfliktuskezelő-tréningeket, de ezeknek körülbelül annyi értelme van, mint a pszichológiai alkalmasságinak: semmi. Mindenkinek tudomásul kellene vennie, hogy ezt csak egy ideig lehet végezni, mert rengeteg a konfliktus, az embernek kikezdi a lelkét.

Konkrétan mire gondol?
- Nagyon sok olyan ellenőrt ismertem, akik sírógörcsöket kaptak munka közben, nyugtatóval dolgoztak, aztán az évek múlásával még depressziósok is lettek. Na, én ezt nem akartam, úgyhogy még idejében dobbantottam, de én nem is vagyok olyan típus, aki nagyon könnyen magára veszi a dolgokat. Előfordult, nem mondom, de hamar túltettem magam rajta. Minden szinten kapjuk az oltást, nincs megbecsülés. Ha nem akarsz nyugtatókon élni, márpedig én nem akartam, akkor le kell vetkőzni mindent, mikor hazamész, különben egy dühöngő őrült leszel.



Mi jellemző az utazóközönségre?

- Egyrészt az emberek nem szeretik, ha ellenőrzik őket. Nem egyszer előfordult, hogy leálltak velem kötözködni, és a végletekig húzták, majd a legvégén vigyorogva felmutatták a bérletüket. A másik dolog, amit sokszor tapasztaltam, hogy a budapesti közlekedők között sokan azt hiszik, hogy nekik ez jár. Mi az, hogy jön egy ellenőr? Mi az, hogy én kérem a jegyét? Ki vagyok én?  Ja, és a kedvencem, amin már nem is akadunk fenn: "Miért nem mész el dolgozni?" - szokták mondani. Ez a kedvenc mondatom, főleg, ha egy hajléktalan szájából hangzik el, akit azért akarnék leszállítani, mert elviselhetetlen módon utazik. Sokszor azt is mondják, hogy ilyen szolgáltatásért nem fognak fizetni. Egyénként engem nem zavart soha, ha nem akarták rendezni az utazásukat, nagyon sok embert elengedtem, de azt nem bírtam elviselni, ha rajtam akarták leverni a frusztrációikat. Az életben igaz, hogy amit adsz, azt is kapod vissza. Ha én agresszíven lépek fel, akkor azt is kapom vissza. Én minden embernek köszöntem, mindegyiküknek belenéztem a szemébe, udvarias voltam velük. Ha te nem tekinted embernek, akkor hogy várod el tőle, hogy ő annak tekintsen téged? A békés, nyugodt fellépés sokszor előnyömre vált, esetleg olyan "kétajtós szekrénnyel" szemben is, akitől mások inkább megijednek. Egyszer pont egy ilyen fazon mondta, hogy utálja az ellenőröket, de én olyan normális vagyok.

Mi volt a legdurvább inzultus?
- A legdurvább az volt, mikor köszönés után kaptam egy gyomorrúgást. Visszaüthettem volna, de inkább megköszöntem és elmentem. Szerintem annyira meglepődött az illető, hogy mukkanni sem bírt, és nyilván úgy érezte, tett valami jót a társadalomért. Túl kell rajta lépni, máshogy nem lehet. Járatok szerint változnak az emberek, de viselkedésüket tekintve nincs köztük különbség. Gyakran a budai nyugdíjas néniknek is ugyanúgy ki kellene mosni a szájukat, mint a külvárosi buszok utasainak. Az a legfurcsább, hogy éppen azok szoktak a leginkább balhézni, akik láthatóan meg tudnák fizetni az utazást.

MTI

Volt egyáltalán olyan nap, amikor semmi atrocitás nem érte?
- Azért előfordult (nevet). Mindenki megmutatta a jegyét, vagy rendezte az utazást vagy leszállt, mire elkaptam volna. Erre mondjuk nem is fordítottam soha sok energiát. Sosem az érdekelt, hogy mennyi büntetést hozok, hanem az, hogy nyugalomban teljen a napom. Közhelyesen hangzik, de úgy vettem észre, hogy az időjárás is befolyásolja az emberek kedvét, viselkedését, és persze az is, hogy a másik hogyan szólítja meg őket.

Említette, hogy kevés a megbecsülés az utasok és a cég részéről is. Mi a helyzet a BKV többi dolgozójával?
- Nincs összetartás. A BKV-ellenőrt sokszor még a buszsofőrök is lenézik. Ennek számtalan megnyilvánulási formája van. Vannak különböző tartózkodóhelyek városszerte, volt már olyan, hogy be akartunk menni egy ilyenbe, és nem engednek be. Vagy beengedtek, de olyan megjegyzéseket kapunk, hogy az embernek a gyomra kifordult. Nehéz volt így dolgozni, pedig állítólag az ellenőrök a BKV frontemberei. Ebből annyi igaz, hogy a frontvonalon harcolunk. (nevet)

Azért volt jó oldala?
- Igen, a szabadság. Nem liheg a főnök a nyakadba, nem kell egész nap egy számítógép előtt görnyedned, ha nincs kedved, nem szállsz fel. Ha nem is érte meg, ezt mindig szerettem.

 

Volt már konfliktusod ellenőrrel?

 

 

Ajánljuk még:
Legolvasottabb cikkek:
Értékeld a cikket:  Szavazat

A hozzászóláshoz be kell lépned. Amennyiben regisztrálni szeretnél, megteheted itt!

     



Összes komment megtekintése! (23)

Az utolsó 20 komment:

angelika I 2009. 11. 23. 18:31

23

hát tényleg lehetne!!!!!!! ma vittem a srácom pálya választási tanácsadóba. 2 -őnknek ellukasztottam 6 jegyet. az 1200. forint. ennyi kézpézem volt hónap végéig. étkezési utalvány még van de azzal nem lehet jegyet venni. az utolsó járatra nem maradt jegyem. hát hol jött az ellenőr? így ma a bkv-ra költöttem összesen 13200. forintot. nem hatotta meg a 6 jegy ami ott volt a kezemben kilukasztva. bár amíg velem tökölt elég sokan mentek hírtelen az ajtókhoz. nem tudom valamelyikük a mai nap lukasztott e egy jegyet egyáltalán? mindegy. ebben az évben nem vagyok hajladó többet fizetni. majd jobban figyelek, hogy é legyek aki leszáll amíg mással szórakoznak. amúgy egy mami a bokámhoz cseszte a bevásárló kocsiját,mert nyomult a székhez. bedagadt egy picit. köszi, ha beteg ácsiba megyek,nem lesz pénzem kifizetni a büntetést. :(

Medko I 2009. 11. 23. 16:21

22

Khmmm, most dicsekszem: Debrecen: zsír új, kényelmes buszok, légkondi, fűtés számítógépes monitorokon utastájékoztatás, első ajtós felszállás, ahol mutatod a jegyet, bérletet, és lyukasztasz is, A DKV átvette a nyáron a Volántól a buszokat, itt eddig két szolgáltató volt, a villamos és a troli volt a dkv-nál, ja és lesz kamera is. Én ennek örülök!!! Jó felszállni a szép tiszta, új buszokra! Szoktam is mondani: Volvóval járok! :DDDD Mindezt a válság kellős közepén, Ja és a bérletár csökkent a korábbi kombinálthoz lépest! (merthogy volt külön DKV, busz bérlet is, mondjuk ahhoz képest drágább lett), Úgyhogy lehet küldeni a BKV-sokat tanulni a Civisekhez:DDD

cateyes I 2009. 11. 23. 11:53

21

Vannak olyan villamosvonalak, ahová az ellenőr fel sem mer szállni, mert egyértelmű, hogy egy-két kivételtől eltekintve senkinek sincs jegye vagy bérlete, viszont ha ezt bárki szóvátenné, élve nem szállna le onnan, az tuti...Ott aztán mindennapos, hogy olyan emberek üldögélnek a plüss széken, akik épp maguk alá vizeltek, csináltak, vagy csak simán hajléktalanok, büdös, mocskos ruhában. Szomorú, hogy a többi embernek (akik esetleg fizetnek is a bérletért vagy jegyért) ilyen körülmények között kell utazniuk.

angelika I 2009. 11. 23. 11:37

20

az lehet hogy jobban sérül a személyi jogod. de sajnos a magyar jog rendszer a bűnöst védi. igazából nem a bűnelkövetést,hanem annak a jogát. hogy elkövethesd. hú ez egy másik hosszú téma. valóban a polgárok mentalitásán kellene változtatni,ami segítené az ellenőr munkáját. de jelenleg nincs kedvem segíteni neki. én fizetek,a mellettem bliccelő meg büntetlenül utazik, mert az ellenőr fél!!!! de a gyerekemen tud uralkodi és megbüntetni. hisz ő csak egy gyerek,könnyű préda. a bünti szám meg kell. ááá undorító

milkacsoki I 2009. 11. 21. 14:16

19

En mindig veszek jegyet, es az esetek 90%ban hasznalom is mert nem birom a stresszes szitukat :( Nem olcso az teny, de ez egy szolgaltatas. Nem csak a tisztasagot meg udvariassagot fizetjuk meg, hanem azt hogy nem kell gyalogolnunk varoson beluli nagyobb tavolsagokat. Persze azert az sem art, ha szolgaltatas minosege megut egy szintet.... viszont a kozlekedesi eszkozok milyensege nem csak egyertelmuen a bkv felelossege, hanem a kedves utazokozonsege is. A szemet, mocsok, graffitik, szetcibalt ulesek stb (gondolom nem kell sorolnom,) nem a buszsoforok es az ellenorok miatt jelenik meg. A bkv-nak nincs annyi embere, hogy minden egyes hasznalat utan ujrafesse, javitsa, takaritsa a kocsikat. Londonnal kapcsolatban, meg egyet kell ertenem az elottem szolokkal. Kevesebb a bliccelo az teny, hiszen sok eselyuk nincs ra, az emeletes buszokra csak elol szallhatsz fel, ha nincs ervenyes berleted, akkor annyi. Ha beslisszansz es a sofor eszreveszi, nos volt mar olyan hogy leallitotta a motort es addig nem indult el, mig az illeto nem maszott le a buszrol. Sot szelsoseges esetben tarcsazza a rendorseget, akik meglepoen gyorsan megjelennek. Metroba csak kapun keresztul jutsz le. Viszont vannak a hosszu, csuklos buszok, ott \"becsuletkassza\" van, de ha jon ellenor - karoltve rendorokkel, rabomobillal, ha pattogna az illeto - es bliccelsz, konyortelenul megbuntet. Hogy mennyi a tenylegesen befolyt buntetes azt nem tudom.... Viszont ami meg sokat segit...itt minden be van kamerazva, buszonkent legalabb 5-7 kamera van, tehat ha huncutkodsz rogzitve vagy, sok hoborgot, rongalot kaptak mar el igy akar honapokra visszamenoleg. Sokan ervelnek, hogy de hat a szemelyi jogok meg ilyesmi.... en szerintem a szemelyi jogaim valoszinuleg sokkal jobban serulnenek ha mondjuk egy szipus, kapucnis, keses tini probalna meg kirabolni egy ejszakai jaraton, mint amikor felvesz a kamera amint zenet hallgatva, olvasva utazom.

molylepke I 2009. 11. 21. 13:08

18

Ha abbol indulunk ki, hogy a jegyet eleg megvenni, de nem lyukasztani, tok jo lenne, vennek egy jegyet, sosem lyukasztanek, es egy eleten at utaznek BKV-n 300 Ft-ert. Ezt ugye te sem gondolod komolyan? Nem mondom, elofordul, hogy az ember mondjuk nagy pakkal van, es nemy jut el a lyukasztoig, mert nem fer oda, vagy mert muszaj nagy pakkal leulnie, de az esetek tobbsegeben az ember nem "felejt el" lyukasztani. Ha van nala jegy, es nem lyukaszt, az a legtobb esetben azert van,mert csak akkor akar lyukasztani, ha ellenort lat, tehat csal, es az o csalasat en fizetem meg a berletemmel (amit, ha otthon felejtek, megintcsak nekem kell megfizetnem). Ami engem duhit, az pontosan az, amit mar tobben is irtak: hogy egyesek buntetes, leszallitas vagy egyeb ilyesmi nelkul siman utazhatnak jegy vagy berlet nelkul. Ha ok igen, en miert nem? Ha ok is en en is, akkor miert en mindenki? Ha mindenki, akkor megis mibol tartsak fenn a rendszert? En is egy oylan rendszer felallitasat partolnam, ahol nincs lehetoseg a jegy nelkul valo utazasra. Mert ez az utolagos ellenorzes eleg igazsagtalan.

Banya969 I 2009. 11. 20. 12:24

17

Azt, hogy miért nem közlekedünk BKV-val már leírtam a miért közlekedünk inkább autóval c. cikknél. Engem továbbra sem győzött meg a BKV. Sem a villamosokkal, sem a buszokkal, sem a metroval. Ahogy Angelika leírta, koszos, mocskos, büdös és drága. Sokat kell rá várni, és az utazási idő is baromira hosszú. És akkor a háttér?! Azért vegyek meg több száz forintért 1 db jegyet, hogy ők meg végkielégítsék egymást több száz milliókkal? Utána meg mennek kilincselni a főváros vezetéséhez, hogy üres a kassza, adjon nekik pénzt mindenki? Hányok tőlük. De ugyanez a MÁV-nál is. Ha látnánk valami fejlődést, előrelépést a közösségi közlekedésben valószínűleg otthon hagynánk az autót. De az biztos, hogy addig amíg ez megy, én továbbra is autózom. És nem tudom sajnálni az ellenőröket sem. Ők pontosan tudják, hogy milyen állásra jelentkeztek. Akkor tessék annak megfelelően dolgozni, hiszen azért kapják a fizetésüket. Nekem a jegylyukasztás is ellentmondásos. Te azt a jegyet már kifizetted egyszer, mert megvetted, az hogy nem lyukasztod ki? Na záksön. És mi van a rágóval teletömött, szétszedett, összetört lyukasztókkal? Nő létemre, biztos, össze-vissza verném azt az ellenőrt aki annak ellenére, hogy jegyet vettem még meg is bűntet, mert nem volt lyukasztva!

tiffany I 2009. 11. 20. 12:17

16

Érdekes, én mindegyik véleménnyel egyet értek valamilyen szinten. Mert tudom, hogy az ellenőrök is emberek és mint olyanok vannak jófejek és diktatórikus buták. Szerintem alapvetően nem is velük van a baj, hanem a rendszerrel, ami kitermeli őket, ami irányítja ezt az egészet. Amikor - és itt angelikának igaza van - egy havi felnőtt bérlet ára egy havi fizetésem 10%-a és a jegy sem olcsó, pláne amikor csak mondjuk 2 megállóért ugyanannyit kell fizetnem, mint 10-ért, és ezért cserébe kimaradnak a járatok - emiatt esetleg el is kések a munkahelyemről -, tömegben fulladozom, vagy éppen a bűzben, minden utazás után kézmosással kezdem és még véletlenül sem ülnék le. És ezek után pofátlanul mennek a botrányok a BKV körül, mert érdekes kiadásokra van pénz, de ha az utazásról van szó, akkor fel kell minél jobban emelni az árát, hogy ebből hozzák be a veszteséget. Ez azért vicces, mert minél drágább, annál többen próbálnak bliccelni és nem fizetni, mígnem ha olcsóbb lenne, lehet, hogy többen megvennék, mert mégis jobb nyugodtan utazni. Szerintem az ilyeneken kéne törnie a fejét a BKV vezetőinek és nem azon, hogyan lehetne még többet a zsebükbe gyúrni és még több bőrt lehúzni az utasokról!!!

Gló I 2009. 11. 20. 11:59

15

A lányommal voltam 8 hónapos terhes és a fiammal mentünk suliba. Bevallom, elaludtunk, rohanás, semmi nem volt nálam, nemhogy még tudtam volna jegyet venni! Jött az ellenőr! (egyébként az ellenőrrel egy kerületben lakunk, kb. 5 perc sétára egymástól) Volt egy hölgy, haj belőve, feszes farmer, magassarkú csizma, kikenve-kifenve, közölte, neki nincs jegye. Ellenőr tovább, hozzánk jön. Mondom neki, elnézést, de elaludtunk, semmi nincs nálunk. Hőbörög, háborog, mit kézelek, stb., gyerek csak néz ártatlanul, majd közli az ell., hogy leszállás. Mondom neki, jó! Megy a perlekedés az utcán, majd egy FIATAL lány közbeszól: Elnézést, mit képzel magáról, hogy egy terhes nőt cseszeget? Tényleg Ő volt az egyedüli, akinél nem volt jegy vagy bérlet???? Ellenőr őt is lekiabálja, hogy (idézem!) : Ne pofázzon bele más dolgába!!! És különben is, előző este meg kell szervezni a másnapi utazást!!!! Ez az ember a mai napig ellenőr! Ha meglátom, nagy ívben kerülöm! :(((

angelika I 2009. 11. 20. 11:12

14

bocsi de nem müködik jól a klaviatúrám.

angelika I 2009. 11. 20. 11:07

13

macskával egyettértek. az lenne a megoldás. ne is szállhason fel aki nem fizet. illetve részeg,vagy koszos. sajnos a mostani bkv utázás körülménye siralmas. nem lehet leülni,mert minden szék mocskos. (régen a műbör huzatot azért leslagolták. ezt a szövetet nem tudják takarítani. én még terhese sem ültem le ,mert undorító. mikor látom hogy a hajléktalan milyen jól érzi magát a széken. egyszer a héven egy nő(nem hajléktalan) ülve oda pisilt. most em az a kérdés hogy milyen baja volt szegénynek,haem hogy a felszálló utas esetleg csak úgy oda huppan. de a kapaszkodó is rémisztő. midíg mondom a srácokak,hogy ne az átlag magasságban kapaszkodjanak,hannem lejebb vagyfeljebb. a buszmegállóan várakoztunk egy irdattlan büdös,koszos fickóval. embermagas zsák ,tele sörös dobozzal,volt vele. a kezére ráragadva a mocsok,amit a kifolyó sör segítségével tapasztott a kezére. fel szállt ő is. a buszvezető szépen megvárta míg felküzdi a zsákot a járműre. annak rendje módja szerint össze is tapizta a kapaszkodót. köszi. ő ingyen koszol én meg fizetek a mocsokért. de a gyerekek(illetve szülők ) se jobbak. kicsi lányka orrába turkálás után megfogta a kapaszkodót a saját magaságában. tök jó. majd az én gyerekem meg abba nyúl. a legbiztonságosabb kapaszkodó felület fennt van ahol poros a rúd. az árak? ha csemetéimmel elmegyek anyumhoz 4 személynek kell jegyet vennem. útvonal függően 1 szer vagy 2 szer kell átszállnom. vegyük az egyszert. az 8 jegy oda és 8 vissza. 16 x 300=4800ft pedig csak egy kerülettel arrébb lakik. ha bérletet veszek, az kb 20000ft havonta. több mint a lakbérem. illetve majdnem annyi mint a gyetem. bizony nem tudom kifizetni. ezért marad a gördeszka,bicaj,lábbusz, metróra a jegy.felszinen a blicelés. illetve ha kocsival megyek anyuhoz akkor a legnagyobb dugóban se fogyasztok el oda vissza 1500 forintot. de a taxi is oda vissza elvisz a jegyek árából. nem kell átszállni,várni, koszban utazni. ha levinnék az árakat,viszont válogatnák az utasokat,több pénzhez juthatnának,és kevesebbet költenének helyre állításra. az utasok nem undorodva szállnának fel,és az ellenőrők táppénzét sem kellene fizeti,mert nem borulnának ki. miskolcon és pécsen is utaztam tömegközlekedésen. egy pillanatig sem sajnáltam a jegy árát,mert tisztaság és nyugalom volt a buszon. nekem pestiek ez hihetettlen csoda volt,hogy magyar országon van tiszta járat. az ellenőrzésről. háát nem sok jót tapasztaltam,tisztelet a kivételnek. 32-busz jó pár éve. a busz hátuljában ugyan próbált jegyet kérni az ellenőr, de mivel a \"jól szituált\" uriember nem adta ezért az ellenőr elkotródott. nekem bérletem volt,túl is haladt rajtam. az előttem ülő fiatal srácnak jegy tömbje volt,de nem kezelt a buszon. na ő meg lett büntettve. mikor kérdeztem hogy ha a hátsó utast elengedte miden nélkül akkor a srácot aki szokott kezelni csak most éppen nem ,miért nem engedi el.? erre azt mondta,hogy ne pofázzak bele,és a srác biztos csak akkor kezeli a jegyet ha ellenőrt lát. kérdem én: és??? legalább néha kezel,azzal szemben aki sosem és mégis ő úszta meg. de 14éves lánykám is megbüntették. volt nálla bérlet,személyi,csak diák nem. versenyről jött és a tanárnál maradt. hiába magyarázkodott,csekkel jött haza. vittük bemutatni a diákját . 3000 forint büntit fizettünk. kérdeztem,hogy a gyereknek volt bérlete,a személyije meg lakcím igazolta hogy tan köteles korban van. akkor miért is büntetik meg? azt a választ kaptam,hogy diák nélkül nem bizonyított hogy magyar országon jár iskolába!!!!!4 a címét a lakcím kártyájáról írták fel. godolom a bérház tetejére leszáll a helikopter és minden nap átröppenti angliába például. de ha így van minek veszek eki bkv bérletet? nem tudtam meggyőzni a nőt. abban a hő ónapban két bérlet árát fizettük meg a büntetéssel. de a zárt metroba is simán mennek le lassítás nélkül a romák,hajléktalanok,két ajtós szekrények, őket nem állítják meg. erre is kaptam indokot a hölgytől, senkinek nincs kedve megveretni magát. ja köszi, én meg fizzesek mert ő em meri a munkáját végezni. na ezért nem tisztelem az ellenőröket. és nem köszönöm meg a munkáját. ha elvállalja mindenkit büntesen meg. ha nem meri akkor ne legyen ellenőr. a 4-es villamoson is a kínai p..csa lett elengedve. igaz addig beszélt magyarul telefonon. de mikor az ellenőr a jegyét kérte akkor már nem. és mi történt? az ellenőr otthagyta. ja a magyart utána megbüntette. nem az érettségi a lényeg,az miden hülyének van. meg diploma is. nyelvtudásra lenne szükség ehez a munka körhöz,meg fizikumra. és mindezek végén a nagyim midíg azt modta ,hogy a tejért is fizetsz a boltban,akkor az utazásért is kell.

godrenz I 2009. 11. 18. 23:17

12

köszi a cikket a nőilapozónak jó ilyen ellenőrt látni és jó ezt az oldalt is megismerni. köszönjük!

tiamin I 2009. 11. 18. 12:23

11

Kár, hogy nem minden ellenőrnek ilyen a mentalitása!

Lucgizi I 2009. 11. 18. 09:05

10

Nekem semmi bajom az ellenőrökkel. Reggelente (igaz elég álmosan) de megköszönik, hogy bemutatom a bérletem, én meg cserébe jó reggelt kívánok nekik! nem cserélnék pl. a Blahán állókkal, ott akkora a huzat, hogy csodálom, hogy nem betegek folyamatosan.

macska I 2009. 11. 18. 08:44

9

Vissza kellene hozni a régi kalauz rendszert a tömegközlekedésen .Aki nem fizet ,nem rendezi az utazását fel se szállhasson !Rögtön lenne normális utazó közönség ,tisztább járművek és még némely járaton hely is .És nem hiszem el hogy ezt nem lehet megcsinálni ! Londonban sokkal többen utaznak a közösségi közlekedésben és mégis működik !!! Pedig ott a buszokon csak az első ajtónál lehet felszállni , és a metrón beléptető rendszer van !Nincs is ennyi szociálisan rászoruló utasuk .

zizi I 2009. 11. 17. 22:42

8

Tavaly történt kb. 8 felszólító levél jött a mi címünkre, különböző nevekkel, és a büntetési csekk. Persze teljesen kiakadtam, mert ilyen nevű személyek nem is élnek a lakásunkban, sőt nem is éltek. Felhívtam a Volánt, és panaszt tettem, hogy inkább ők nézzenek már utána, hogy mi a fene van, mert már a Bírósággal fenyegetőztek. Na aztán kiderült hogy a bliccelő kölykök, akiknek nem volt jegyük, bérletük, csak úgy megadták az utca házszámunkat az ellenőrnek. Vége lett a felszólító leveleknek.

Gyurma I 2009. 11. 17. 22:02

7

És akkor nem kellene arra pénzt költeni, hogy mesterséges dugókat hozzanak létre, hogy kutatni tudják a reakciókat.........akkor már majdnem leraktam a hajam is mikor ezzel előálltak.

Civeto I 2009. 11. 17. 21:55

6

Gyurma----- arra én is befizetnék!))))

Gyurma I 2009. 11. 17. 21:49

5

Brannagh - ez nem csak a Te problémád, évek óta ugyanez a gondom........de megérdemelné a BKV, hogy pl. holnap reggel mindenki kiszálljon az autókból és igény legyen a tömegközlekedésre.........

Brannagh I 2009. 11. 17. 21:46

4

Tök függetlenül az összes ellenőrtől, nekem van egy komoly problémám a BKV-val: kedvesem kb. 40 km-ről járt be dolgozni kocsival pestre, és a számításai szerint egyszerűen nem éri meg anyagilag, hogy tömegközlekedjen. Nem is szólva arról, hogy reggel-este plusz egy-egy óra menetidőt jelent, és csendben jelzem, hogy a szolgáltatás minősége borzalmas. Holott ennek kéne kiváltania az iszonyatos forgalmat, dugókat, környezetszennyezést - azaz rábírni az embereket, hogy inkább buszozzanak.


Hirdetés
Belépés

hirdetés



Hírlevél
Friss kommentek

Megnyílt a 11. ARC óriásplakát kiállítás

Még nem voltam, de készülök megnézni. Szombat...

Lucgizi || 2010 || Sze || 03.

Leteszteltük: Mit bír a körömlakkod?

Ebben a profi szetben, ha jól látom minden szük...

pgreta || 2010 || Sze || 03.

Leteszteltük: Mit bír a körömlakkod?

http://www.mukorom-alapanyagok.com/P.Shine-Japan-m...

Lucgizi || 2010 || Sze || 03.

Legforróbb téma
Legfrissebb cikkek
Szavazás
Ajánlat

 

 

Receptajánló