A gyerekes családokon csattan az ostor

dr. Farkas Katalin
2009. I április I 08.

33 komment Betűméret növelés Betűméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Egyre világosabb, hogy a válságkezeléssel a gyereket nevelő családokon csattan majd leginkább az ostor. Szinte minden támogatást, ellátást, juttatást érint valamilyen változás, eltörlik, befagyasztják, csökkentik vagy éppen adókötelessé teszik. Hogyan lehet tervezni, vagy egyáltalán megélni valahogy ezután?


hirdetés


Az új kormányfőjelölt azzal kezdte a múlt heti parlamenti bejelentését, hogy a megszorítások minden családot érintenek. Mára már elhíresült a mondás, készüljünk fel, a változás mindenkinek fáj majd. Legjobban azonban mégiscsak a gyerekeseknek kell meghúzniuk a nadrágszíjat a jövőben.

hirdetés

hirdetés


Bebetonozott családi pótlék

A családi pótlék alanyi jogon, azaz a család bevételétől, a szülők keresetétől függetlenül jár mint a gyerekneveléshez, iskoláztatáshoz nyújtott támogatás. A jelenlegi szabályok szerint minden gyerek után a középiskola befejezéséig, legkésőbb azonban a 23 éves kora betöltéséig biztosítják ezt a fajta állami segítséget. A tervezett szigorítások egyik eleme, hogy a családi pótlékot befagyasztanák, azaz a jelenlegi összeg akár évekig nem emelkedik majd. A jogosultsági korhatárt ezzel egyidejűleg 23 évről 20 évre csökkentenék, azaz minden gyerek után három évvel hamarabb megszűnne az ellátás. Egyes sajtóértesülések szerint a nebuló 15 éves koráig természetben - feltehetőleg élelmiszerben, ruhában vagy akár az is elképzelhető, hogy valamilyen utalvány formájában - adnák az összeg felét akkor, ha úgy látják, hogy a szülők nem rá (a lakhatására, iskoláztatására) fordítják a családi támogatást.



Ez még mind nem elég. Szóba jöhet ugyanis a juttatás megadóztatása is. Még a Gyurcsány-kormány készítette el azt az adómódosítást, amely szerint szeptember elsejétől a családi pótlékot és az oktatási támogatást a többi bevételhez, jövedelemhez hozzá kell adni, a rá eső adót ellenben nem kell megfizetni. A beszámítás a gyakorlatban az adókulcs átugrását eredményezheti, azaz sokan éppen a családi pótlék miatt fognak a keresetük után magasabb adókulccsal adózni. Az persze most még nem tisztázott, hogy az új kormány fenntartja-e ezt a módosítást, vagy esetleg változtat az elkészült adócsomagon akár ebben a kérdésben is.

Az összeg marad, ki tudja, meddig

Egygyerekes család12 200 Ft
Egygyerekes egyedülálló13 700 Ft
Kétgyerekes család13 300 Ft/gyerek
Kétgyerekes egyedülálló14 800 Ft/gyerek
Három- vagy többgyerekes család16 000 Ft/gyerek
Három- vagy többgyerekes egyedülálló17 000 Ft/gyerek

Nem lehet az óvodáig otthon maradni

Most egy csecsemő megszületése után először terhességi-gyermekágyi segélyt folyósítanak a kismamának mintegy fél évig. Utána a gyerek kétéves koráig gyermekgondozási díj (gyed), majd további egy évig a 28 500 forintos gyermekgondozási segély (gyes) jár. Így tulajdonképpen a kicsi hároméves koráig otthon maradhat az anyuka. Igaz, a gyes összege jóval kevesebb a gyednél, valamennyi pénzt mégiscsak kap az államtól a család. A jövőben megváltozna ez a rendszer is. Maximum két évig jár majd csak a kismamáknak ellátás. Egyes lapértesülések szerint ezt úgy oldanák meg, hogy a gyed idejét rövidítenék le egy évre. Az is elhangzott már, hogy az ehhez szükséges előzetes munkaviszony idejét viszont fél évről egy évre emelnék fel. Azt szinte mindenki tudja, hogy évek óta várólisták vannak a bölcsődékben, sok helyen pedig egyáltalán nincs is, így nem csak anyagi szempontból néznek komoly probléma elé a családok. Hová teszik a gyereket akkor, ha olyan szerencséjük van, hogy az anyuka munkahelye megmarad, így két év elteltével vissza kellene menni dolgozni?

"Közel annyiba kerül egy bébiszitter, mint amennyit keresek. Ugyanez a helyzet a magánbölcsődékkel is. Így persze nem sok értelme lesz munkába állnom, hiszen anyagilag sem járok sokkal jobban, és még a gyerekemet is idegenekre kell bízni" - panaszkodik egy várandós kismama. A mai világban sokan kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy a gyed, illetve a gyes alatt elveszítik az állásukat, megszűnik ugyanis az őket foglalkoztató cég. A munkanélküli-ellátással talán kihúzhatják valahogy, amíg a kicsit be lehet majd íratni az óvodába.  

Csak az újaknál törlik el a lakástámogatást

A lakáshitelek kamattámogatását is érintik a változások. Pontosan még nem lehet tudni azonban, hogy hogyan. Annyit már kiszivárogtattak, hogy a szigorítás nem lesz visszamenőleges, azaz feltehetőleg csak július elsejétől lép életbe. Addig tehát még az eredeti feltételekkel lehet hitelt igényelni. A bankok éppen ezért már készülődnek is a nyár elejéig tartó rohamra. A szocpol, illetve a félszocpol kapcsán viszont még nem dőlt el, hogy teljesen megszüntetik ezeket a támogatásokat, vagy csak jelentősen megszorítják az egyébként már amúgy is szigorú feltételeket.

A szocpol néven ismertté vált lakástámogatást jelenleg új lakás építésére vagy új építésű lakás megvásárlására lehet felvenni a családban élő gyermekek után. Egy nebuló esetén 900 ezer forint, a második után 1,5 millió forint, a harmadik után 1,4 millió forint, a negyedik 800 ezer forint, a további gyerekek után pedig 200-200 ezer forint vissza nem térítendő támogatás jár. Ha megszüntetik mindezt, akkor egy építkezés előtt álló háromgyerekes család 3,8 millió forintos állami "ajándéktól" eshet el, a szocpolt ugyanis nem kell visszafizetni. Ezzel egyidejűleg ellehetetlenülhet a hitelfelvétel is, ha egyáltalán akadnak olyanok, akik bele mernek vágni ilyen ügyletbe, mivel a bank által megkívánt önerőt sokszor éppen a szocpol jelentette.



Sára augusztusra várja a második gyermekét. "Ha megszületik a kicsi, a mostani lakásunk négy ember számára már eléggé szűkös lesz" - mondja. "Azt terveztük a párommal, hogy hozzáépítünk egy szobát. Már megkaptuk az építési engedélyt, és elkezdődtek a munkálatok is. A félszocpolt viszont csak akkor vehetjük fel, ha megszületik a baba. Addigra pedig úgy néz ki, hogy eltörlik az egészet. Így elesünk a két gyerek utáni 1,2 milliótól, és nem tudjuk befejezni az építkezést. Hogyan lehet így jövőt tervezni?"  

A félszocpol jelenleg lakásbővítésre, illetve a három- és többgyerekeseknél nagyobb lakás megvásárlására vehető fel. Ha ezt is eltörlik, a nagycsaládosoknak esélyük sem lesz arra, hogy nagyobb lakásba költözzenek, ha kinövik a lakást.

 

Érintenek ezek a megszorítások?

 

 

Ajánljuk még:
Legolvasottabb cikkek:
Értékeld a cikket:  Szavazat

A hozzászóláshoz be kell lépned. Amennyiben regisztrálni szeretnél, megteheted itt!

     



Összes komment megtekintése! (33)

Az utolsó 20 komment:

zizi I 2009. 04. 21. 15:41

33

Tudjátok mi a legborzasztóbb, ezekben a megszorításokban, hogy az emberek, a családok idegrendszere teljesen tönkremegy. Osztanak, szoroznak, összeadnak, kivonnak és mégsem elég semmire. Ezelőtt egy gyermek ha jött, volt neki ennivaló, bölcsőde, óvoda, iskola. Most meg szegény meg nem született gyermekekért aggódnak a fiatal anyukák. Milyen jó lenne ha biztonságban feltudnám nevelni szeretett gyermekemet, akit nem merek megszülni erre a világra. Annyira fájó ez a helyzet. A magyarok között rengeteg értékes, becsületes és jól szituált ember van. Ezek utánpótlásától fosszák meg az anyákat a megszorító intézkedésekkel. Mert nem látják biztonságosnak ebben az országban gyermekük jövőjét.

bonyolult I 2009. 04. 19. 13:32

32

aláírásgyűjtés itt: http://www.petitiononline.com/gyed01/ már 4000 aláírás fölött...

Györgyös I 2009. 04. 16. 23:14

31

350ezer ovira akkor mennyi a fizi??Annyiból én sem siránkoznék de mivel a párommal együtt 115-120ftot keresünk a gyessel együtt tehát ebből fizetjük a törlesztőt,rezsit és még élni is kellene..ha meg elveszik ezt a kicsit is azt nagyon sok kispénzű (és nem olyanok akiknek meg sem kottyan havi350 ovira )megsinyli,ha a vezetőség nem csak elvenne dolgokat hanem adna is akkor nem lenne annyi siránkozás!!!Az anyuka dolgozik tehát keres és amikor gyesre megy akkor teljesen kinullázodik ez a jó??Sokan nem fognak gyereket vállalni mert nem tudják eltartani meg később nem tudja hova rakni mert igen ez is nagy baj,siránkozásra ad okot!!!Menjen vissza dolgozni az anyuka de a gyereket nem tudja csak fizetős bölcsibe,oviba rakni,tehát erre keresed a pénzt.Na meg ha meghallják h gyereked van akkor nem is jöhetsz szóba:(Jó neked hogy ilyen helyen laksz!!!De sajna mi siránkozok itt a süllyedő Magyarországon:(

jalil I 2009. 04. 15. 22:47

30

Úristen, már elnézést, de ennyi sirámot már rég olvastam egy halomban.... szerintem ez alapvetően így van: ha jobb lenne a helyzet, akkor is csak siránkozna mindenki, csak más miatt... Ahol most élek épp, egyáltalán semmit nem kap az anyuka, nulla forintot a gyereke után, mégsem rimánkodik senki. Az ovi átszámítva háromszázötvenezer forintba kerül havonta egy gyerekre, mégsem hallok soha egy zokszót sem... Tessék egy kicsit a jó dolgokat látni, és nem egyfolytában parázni... Lesz majd jobb is egyszer, majd csak túléljük!

marika I 2009. 04. 13. 12:19

29

Manti! Sajnos egyre több a betegen született gyerek.Nem hiszem h egy epilepsziát v rákot esetleg más fogyatékosságot bele lehetne nevelni a gyerekekbe.Nem tudjuk mit eszünk,iszunk,mit szívunk-be a levegőn át.Nem is beszélve az egyre több erőművekről amiket azért is lakóterület közelébe építenek.Ami nem csak gyereknek de felnőtteknek is káros.Ha nem tudod mi a helyzet a világban ne mondjál semmit.Most halt meg pár hete nálunk is egy 7 éves gyerek aki rákos volt. Kb 2 évesen vették észre,és 5 évig szenvedett szegény,mire megkönnyebbülve elmehetett.Mégis mit vétet az a gyerek h így kellet meghalnia vagy egyáltalán betegnek kellett lennie?Ez a mi vétkünk nem az övéké,mert nem figyeltünk eléggé nem vettük észre mi lesz a jövőben ha így szennyezzük a földet már több generációk óta.És ezt a mi gyerekeink és ,unokáink dédunokáink sínylik, és fogják megsínyleni,ha végre nem ébredünk fel végre.DE SÜRGŐSEN!!!!!!!!!!

morwen I 2009. 04. 10. 18:27

28

Hát szerintem az itteni helyzetet ne hasonlítsuk külföldhöz. Mindenhol más-más a helyzet és nem mindet lehet Magyarországra ADOPTÁLNI, AHHOZ MEGFELELŐ FELTÉTELEK KELLENEK. és igen...a munka kell de! amíg egy édesanya szoptatja a gyerekét igenis legyen otthon vele, és a sok ledolgozott év és adózás után, igenis jár az anyáknak a támogatás. Én nem azért dolgoztam, hogy most amikor 1! gyereket bevállaltam, most ne tudjam felnevelni. Ezek azt hiszik hogy a gyerekválalással megszűnnek az anyák számlái vagy kiadásai. Nem mindenki olyan szerencsés, hogy a párja el tudja tartani.A bölcsiről meg annyit: nincs vagy kevés a hely...a másik pedig, hogy az első években amikor a gyereknek a legnagyobb szüksége van az anyjára, ne idegenek kezdjék nevelni. Akkor minek megszülni??? Azért hogy leadjuk őket és más nevelje fel???

Manti I 2009. 04. 10. 08:42

27

Nonci! Igazad van! Semmi köze a helyzetnek a válsághoz. 2 éve megindult egy folyamat, ami a Budapest országot most kezdi elérni. Bennünket már 2 éve ez hajt. Lehetetlen elmenni dolgozni gyerekkel, mert vagy fekete munka, vagy 15 óra szürkén bejelentve! (szeggény alfarómeós vállalkozók, akik munkahelyteremtési támogatásukat azonnal az utazási irodába, és az autószalonba viszik, támogassuk őket) Kisvárosban nincs hely a bölcsiben. Januárban született gyereket márciusban be kellett vinni bemutatni, hogy 2 évesen fogadják-e majd a bölcsiben. Ha nem viszem akkor nem tudok visszamenni 2 éves korában dolgozni. Mi lesz most? Még mielőtt teherbe esnék beírassam a megnem született gyermekemet a bölcsibe? Ami még kisvárosban megfigyelhető, hogy az orvosok, és a hátrányos helyzetű szülők szándékosan fogyatékost nevelnek a gyerekükből, hogy több támogatás járjon érte. borzasztó, hogy akik a gyerekszülést üzletszerűen űzik, szándékosan hiperaktív, diszes, és most a legnagyobb biznisz az epilepszia, gyerekeket csinálnak az amúgy egészségesből. Én úgy gondolom, hogy ez most a dolgozó anyák, és szülők büntetése. Ismét bebizonyítják, hogy nem szabad dolgozni, adót fizetni. Mert akkor kizsigerelünk, kiszívjuk a véredet, és majd azt az 1,4 milliárdot, amit a gyeddel meg a gyessel megtakarítottunk szét osztjuk a vezérigazgatók között évvégi jutalomként!

marika I 2009. 04. 09. 20:32

26

én már 7 éve munka nélkül vagyok.illetve feketén dolgoztam pár évig,egy vállalkozónál.ugyanis ők nem szívesen jelentik be a dolgozókat mert az nekik sok pénzbe kerül.na de nem kell ehhez vállalkozónál lenni,már a cégek is eltusolják a bejelentést szintén ez okból.a férjem nemzetközizik,az anyukám és az élettársa 7-8 felé ér haza.2 gyerekem van,és jön a 3. a kisebbik nem fogja tudni vagy vinni v hazahozni az oviból(bölcsi egyenlőre nincs).most végeztem személy és vagyonőri tanfolyamot ott szeretnék majd elhelyezkedni szülés után.valószínű eleinte csak 8 órát fogok tudni elvállalni mert valakinek hozni-vinni is kellesz a kicsit.a nagyobbik ha jól számolok 9.-be fog menni mire a kicsi ovis lessz.mivel mi vidéken élünk,egy egészen kicsi településen,itt nincs semmilyen munkalehetőség.de még a kőrnyéken sem.csak pesten pl: csepel.a nagyobbik gyereknek másik városba kell majd utaznia.csakhogy őt meg másképpen kell tanítani,és phiologushoz is (remélem jól írtam)kell járnia önbizalom hiány miatt.még a közértbe sem mer egyedül elmenni,nem h még egyedül utazzon.kérdés h a csudába fogom én ezt megoldani?dolgozni is,és a lányomat kisérgetni is.ugy látom csak éjszakait tudok elválalni.ha egyáltalán 3 gyerekkel eltudok a szakmámban helyezkedni.nem tudom így mennyire rugalmas egy ilyen munkahely?tudom h még ilyen szakmával lehet a legjobban munkát találni.a másik a varró szakma,de nincs elég gyakorlatom ezért nem vesznek fel sehova.mivel nincs jövedelmem nem kaphatok csak gyest és családit.banki tartozásunk van ezért nem sok pénzünk marad majd így sem.mi lessz ha még csökkenteni fogják ezeket is?

Nonci I 2009. 04. 09. 14:51

25

Egy külföldi példát tudok hozni, Olaszországot...ott nincsen segély, meg gyes, a kicsi születésekor kap a család egy (asszem, nem tudom pontosan, elnézést, ha rosszul írom ) kb. 1000-1500 eurós indulópénzt. Innentől fogva nincs több készpénz-beli támogatás, ami viszont van, az a jelentős adókedvezmény a gyerekek után. Férjem munkája révén sok tartományban utaztunk, és minden városban, faluban van több ovi, bölcsi.Olyat még nem hallottam, hogy egy kicsit helyhiány elutasítottak volna... A hátrányt a déli részeken inkább az iskolák, középiskolák hiánya jelenti. Az 1000 euró elsőre soknak tűnik, de az árak a 3-4 négyszerese az itteninek, egy kiló kenyér 3 euró! A családmodell egyébként még mindig az, hogy az anya maradjon otthon a gyerekkel amíg lehet, igaz, hogy a férjek is jobban keresnek, viszont az is igaz, hogy a munkahely is kevés, tehát, ha menne is dolgozni az az anya...hova? (persze ez megint főleg a déli tartományokra jellemző, északon a nők nagy része dolgozik. Ami viszont megint elgondolkodtató, hogy - ezt már máshol is írtam - kevesebb péntz is jól be lehet osztani élelmiszerre...szerintem mi magyarok rengeteget költünk a hasunkra és pocsékolunk. Anyukám először kiakadt azon, hogy mi mindennap ebédre tésztát eszünk vagy rizst, de annyiféle variáció létezik, és a gyerekek is imádják, hogy nekem ez ma már természetes. Ami még pozitív, hogy van egész sok lehetőség részmunkaidős állásra- sőt, többnyire ilyeneket vállalnak a nők. Főleg adminisztrációs, vagy esetleg bolti állások, nem a többdiplomásokat célozzák meg, de ez többlet pénz a családnak, és nem sínyli meg a gyerek sem...

Nyanya I 2009. 04. 09. 11:16

24

Azt vallom, hogy ha nagyon akar az ember, akkor találhat munkát. Az más kérdés, hogy képességeivel, képzettségével arányban áll-e. Diploma után, nyelveket beszélő fiatalként majdnem 1 évembe került, mire normális munkahelyre kerültem (hozzáteszem, kapcsolatok nélkül még mindig nem tartanék itt). Azért, hogy dolgozhassak, a lakhelyemtől (ami ugyancsak város) 50 km-re lévő városba járok. Emellett remélhetőleg ősztől ismét tanulni fogok. Szerencsémre a szüleim tudtak támogatni a lakásvásárlásban, tudom hatalmas segítség így elindulni az életben. Fenntartani a lakást, fizetni a tanulmányokat, megélni és gyűjtögetni (kocsira, nagyobb lakásra, stb) még így sem egyszerű. Hajtani kell, áldozatokat kell hozni, mert azt látom, hogy több lábon kell állni, és sajnos várni a családalapítással, mert a bizonytalanra gyermeket vállalni nem lehet - legalábbis mi nem szeretnénk. Próbálunk csak azzal tervezni, amit mi meg tudunk teremteni, ha pedig lesz lehetőség támogatást igénybe venni - élünk vele, ha viszont nem - akkor tudomásul vesszük. Ez van, ezt kell....

blabla I 2009. 04. 08. 23:36

23

hmm...? "Régen tényleg más volt de ma már azt is meg kell gondolni hogy legyen-e gyerek:(és ez gáz!!!!!"Szerintem azt mindig meg kellett gondolni. Talan az baj hogy a szuloktol esetleg elvarjak hogy tartsak el a sajat gyermekuket ? Hogy van ez a vilag tobbi reszen?

Györgyös I 2009. 04. 08. 19:36

22

Jó ötlet!!!!!!!!!!

alenkis I 2009. 04. 08. 19:05

21

Miért nem csinálunk egy MAGot - de komolyan. Gyereket egyáltalán vállaló anyák vagy valami hasonló, a néven ráérnénk gondolkozni - Magyarországon bevállalni a kölyköket valódi kihívás, a babakocsi transzportálásától az újra állásvállalásig. A transzparensszöveg meg - Szerintetek?

Györgyös I 2009. 04. 08. 19:04

20

Anyuska!Akinek 7-8 gyereke van az tényleg azért szül hogy abból éljen amit utánuk kap de akinek egy van és esetleg uram bocsá' szeretne még egyet annak meg kell gondolnia hogy hogy tartja el!!Én feketén dolgozta,m és meg is van az eredménye,a legalacsonyabb gyest kapom,és igen ha nem lenne gyerekem akkor dolgoznék és mindegy volna mit de mivel van és nem tehetem meg hogy össze vissza mászkáljak különböző városokba és mikor kiderül hogy gyerekem van rám csukják az ajtót,és azt sem tehetem meg hogy több kmrel arrébb keresek állást mert valakinek ugrani kell ha esetleg az oviból szólnak.Férjem20kmrel távolabb dolgozik,busszal ami nem túl jól jár,tehát ő kiesve.Nekem a legfontosabb a gyerekem,és örülök ha itthon lehetek vele 3 évig,nem azért hogy ne dolgozzak és lógassam a lábam, így nekem monja az első szavát és nem a dadának.Nekem ez is fontos.Régen tényleg más volt de ma már azt is meg kell gondolni hogy legyen-e gyerek:(és ez gáz!!!!!

Bicse I 2009. 04. 08. 18:44

19

Nekem van 3 gyerkőcöm, 6 éves, 3 éves és 15 hónapos.Eddig elfértünk a 2 szobás lakásunkban, szerettünk volna egy nagyobb lakást vásárolni, a fél szocpol összege pont elég lett volna a lakások árkülönbözetére. 3 hónap alatt gyakorlatilag lehetetlen, gyorsan eladni és találni, s a csere sem jön össze.Lassan szeretnék vissza menni dolgozni, de a cégem megszüntette a munkakörömet.Folyamatosan képzem magam, van egy csomó végzettségem, de gyakorlatilag,ahogy meghallják, hogy 3 kisgyermekem van, abban a pillanatban életbe lép a negatív diszkrimináció és mosolyogva utasítanak el: anyuka! -Miért nem marad föállású anyuka és keres mellette részmunkaidös állást? Hát keresnék, ha lenne, de nincs.. A távmunka meg átverés.Szóval akárhogy is nézem a dolgokat, valóban a családok sínylik meg leginkább az egészet. Kezdhetnék a megszorításokat a parlamenti képviselök fizetésének csökkentésével, redukálásával ez éves szinten szép összeg lenne,ha lesz még egyéb ötletem, megosztom veletek.

baga I 2009. 04. 08. 18:14

18

Azon felül, hogy sok helyen nincs bölcsi, meg munkahely, ne feledkezzünk meg a gyerekek érdekeiről sem. Számos tudományos vizsgálat, neves szakember állítja, (pl. Vekerdy Tamás gyerkpszichológus ), hogy a gyerekek számára káros lehet, ha naponta több órát tölt kisebb-nagyobb gyerekközösségben ! Akármilyen jó lehet az a bölcsöde, a gyerekek idegrendszere nem érett a rengeteg élmény, inger feldolgozására ! Fáradtak, nyugtalanok lesznek ami elvezethet pl. figyelemkoncentrációs zavarokhoz, magatartási nehézségekhez, nyelvfejlődési zavarokhoz. Az iskolában pedig ez komoly hátrányokhoz vezethet.A gyerek biztosan akkor jár a legjobban, ha az anyukájával van !

Nonci I 2009. 04. 08. 17:42

17

Anyuska és Társai... Jó nektek, hogy volt munkátok felnevelni a gyereket és nem kellett munkanélküliként sorban állnotok segélyért, melóért, stb... Ha manapság az ember gyes után munkahelyre jelentkezik és megtudják, hogy kisgyereke van mintha ott se járt volna...a másik vicc pedig, hogy aki meg netalántán alkalmazna, az meg csak feketén. Nálunk sincsen bölcsi, pedig kisváros...távmunka, részmunkaidő pedig akkor sem igazán volt, amikor még nem beszéltek a válságról. ..Különben kíváncsi vagyok, hogy a ténylegesen a gyerekekből élők most hogyan fogják folytatni...asszem egyéb segélyekből, amiket tőlünk vesznek le...

alenkis I 2009. 04. 08. 17:21

16

Három kölyköm van, igaz, már csaknem "nagyok" (15, 14 és 9) és férjemmel közösen intézzük, ahogy tudjuk, egyelőre tudjuk. De úgy látom, hogy a 14 éves lányom kérdése eléggé tükrözi a mostani dolgokat: "Azért szüljek gyerekeket, hogy aztán ne legyen munkám és küszködjek meg kuncsorogjak, vagy akkor most nem így van?"

cinimini I 2009. 04. 08. 17:14

15

Szóval több bölcsi, ovi, iskola, orvos és munkahely kéne.

cinimini I 2009. 04. 08. 16:59

14

Nem tartozik szorosan a témához, de ez is a gyerekeseken csattan. Úgy alakult, hogy a péntek esténket a szebészeti ügyeleten töltöttük. Egész Budapesten és Pest megyében 1 kórház volt ügyeletben, abban is egy orvos, aki műtött! Két órát vártunk, hogy bekerüljünk, a szülők örjöngtek. Az orvost, asszisztenst nem lehet hibáztatni - dolgoztak, ahogy bírtak-, de ők kaptak hideget-meleget a gyerekükért aggódó szülőktől. Zuglóra - azt hiszem a környező kerületekre is - egy bőrgyógyász jut, akinek egy héten egyszer van délután rendelése, ha éppen nem szabadságon van, mint pl. a tavaszi szünetben vagy két hete. Ha időpontot kell kérni (ortopédia stb), 2 hónapot kell várni. Tehát nem elég etetni, nevelni, öltöztetni, tanítani - az iskola mellett és helyett - még orvosi ellátásban is magamnak kéne részesíteni a gyerekemet. Akkor hova megy a fizetésemnek több, mint a fele? Ne gyakoroljanak kegyet, ne segélyt adjanak, csak a fizetésemet kérem, mondjuk a 75 %-át. Ha ez kevés a nyugdíjak kifizetésére, akkor támogassák a gyerekszülést, nevelést!


Hirdetés
Belépés

hirdetés



Hírlevél
Friss kommentek

Buktató rúzsnyomok- félrelépés pasiszemmel

használtat?...

Andersen || 2010 || Júl || 31.

Buktató rúzsnyomok- félrelépés pasiszemmel

Ezt miért nevezed kutakodásnak,hiszen nem lehet ...

yudi || 2010 || Júl || 31.


Legforróbb téma
Legfrissebb cikkek
Szavazás
Ajánlat

 

Receptajánló